Sociale media op het werk is een groeikans! Maar ontbreekt vaak door slechte time management

Bedrijven weten dat sociale media het koopgedrag van kijkers kunnen beïnvloeden: meer dan driekwart van de consumenten meldt dat sociale berichten hun aankoopbeslissingen rechtstreeks beïnvloeden. Maar je kunt geen invloed uitoefenen op een publiek van sociale media dat je niet hebt. Bedrijven zonder een significant sociaal gevolg vinden zichzelf effectief schreeuwend in een leegte wanneer ze posten op Twitter, Facebook en andere netwerken.

Gebruik van sociale media op de werkvloer, juist wel!

Laten we aannemen dat een middelgroot bedrijf dat nieuw is op sociale media, een publiek van 1000 Twitter-volgers op zijn bedrijfsaccount kan krijgen: aanzienlijk, maar misschien niet de kritische massa die nodig is om de verkoop te stimuleren. Laten we nu aannemen dat datzelfde bedrijf 100 werknemers heeft, van wie elk een gemiddeld publiek heeft van 100 volgers op Twitter. Als al deze werknemers de updates van het bedrijf delen, is het potentiële bereik nu 10.000 Twitter-gebruikers, een tienvoudige toename.

Vertaling van consumentengebruik naar gebruik op zakelijk niveau

Organische, mond-tot-mond-berichten van vrienden worden vaak als betrouwbaarder gezien dan uitbarstingen van sociale media van bedrijfsaccounts. Wanneer werknemers berichten delen, met andere woorden, vergroten bedrijven niet alleen het bereik van hun sociale media, ze genereren ook meer vertrouwen en betrokkenheid. En de vaardigheden van de werknemers op het gebied van de sociale media groeit hierdoor enorm. 

Zorg dat er een platform ontstaat van diverse sociale media kanalan waar de medewerkers vetrouwd mee zijn en bekijk welke van deze goed passen in de strategie van het bedrijf. 

Vermijd de grootste valkuil, tijdgesbrek

Ondanks dat er vaak veel kennis op het gebied van de sociale media is. En er ook werknemers zijn die de kennis graag voor het bedrijf in willen zetten gebeurd het nog maar al te vaak dat de strategie alsnog niet wordt toegepast? De reden? Gebrek aan tijd!

Een nieuw jaar betekent nieuwe kansen

Nu we een heel nieuw jaar voor ons hebben liggen wordt het de hoogste tijd om dit excuus om te buigen naar een goed voornemen. Want door aan betere tijdsmanagement te doen en de sociale media op te nemen in de planning ontstaan de kansen om de strategie ook echt in te gaan zetten in 2018.  Er is veel timemanagement software op de markt. Maar een van de prettigere om online mee te werken is die van Timewax

De tool bevat vele functies. Zoals een online planbord, een project planner (voor langlopende projecten) en bevat het een functie om teamrollen te verdelen. Daarnaast is de software ook uitermate geschikt om met de mobiel te gebruiken of te koppelen aan agenda’s zoals icalender.

Met deze planner wordt het kinderlijk eenvoudig om de strategie mee te nemen in de andere bedrijfstrategieen van het nieuwe jaar. Dus wij zeggen: aan de slag!

 

https://www.timewax.nl/plannings-programma/