A brand new year
Image default
Internet marketing

Wat betekent SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands beter bekend als: zoekmachineoptimalisatie. SEO bestaat uit eindeloos veel onderdelen die ervoor zorgen dat jouw website beter gevonden wordt. Beter gevonden worden betekent zoveel als: bovenaan in Google komen. 

Voor de zoekterm “Digital Inside” komt de website van Digital Inside bovenaan de pagina. Gelukkig maar, anders zouden wij, als seo bureau, ons werk niet heel goed uitvoeren. De SEO-score (ook wel de Google-ranking) wordt bepaald op verschrikkelijk veel componenten. Het Google Algoritme is niet openbaar, maar een aantal factoren die een positief effect hebben op de positie in Google zijn inmiddels wel bekend. Wij leggen hier de belangrijkste uit. Let op: Google bepaald jouw vindbaarheid op basis van meer dan 200 componenten, wij behandelen er slechts drie. Echter volg deze tips en je zou al een stukje beter vindbaar moeten zijn! 

  1. Veel goede content

Met content wordt ook wel de inhoud van je website bedoeld. Google linkt de vindbaarheid van jouw website aan de kwaliteit van de content van op je website. Het is belangrijk om een paar Keywords aan te wijzen op jouw webpagina. Dit zijn de woorden die het vaakst voor moeten gaan komen. Gemakkelijk gezegd: hoe vaker een woord voorkomt hoe hoger de relevantie van jouw website aan dat onderwerp. Je kunt je content optimaliseren door gebruik te maken van:

–        Tussenkopjes (gebruik daar vooral je keywords!)

–        Schuin- of dik gebruikte zinnen

–        Linkjes naar relevante content

Het is wel belangrijk om niet te overdrijven met overdreven veel dezelfde keywords op een pagina. Doe je dit, dan heeft dit een negatief effect op de vindbaarheid van een pagina. 

  1. Andere websites die naar jouw pagina linken 

Hoe meer linkjes naar jouw website op (relevante) andere websites, hoe hoger jouw vindbaarheid in Google. Naast externe verwijzingen, kan je ook binnen je eigen website naar relevante pagina’s linken. Ook dit draagt bij aan een hogere score.

  1. De technische kant goed op orde

Met de technische kant bedoelen we de lastige algoritmes die Google hanteert voor de vindbaarheid van jouw website. Naast de content en het externe verwijzingen, is de technische kant ook erg belangrijk. Bijvoorbeeld: Als jouw website heel traag is, dan heeft dat invloed op de vindbaarheid van de website in Google. Google’s algoritmes denken dan namelijk dat jouw website heel veel spam bevat. Een ander belangrijk aspect is de grootte van de afbeeldingen op je website. Wanneer deze niet de juiste, door Google gecommuniceerde, afmetingen hebben, heeft dat invloed op: 

–        Laadtijd van je website

–        De Google-ranking van je website

Online Marketing Bureau die je kan helpen met SEO

Digital Inside is het online marketing in Utrecht dat graag werkt via informele, korte lijntjes. Onze aanpak is succesvol bij zowel grote corporates en kleine start-ups. Heeft deze blog je geholpen? Juist nog meer vragen opgeroepen? Of ben je enthousiast geraakt van onze manier van communiceren? Neem dan gerust contact met ons op! De koffie staat al klaa