Social software

Hoe software voor sociale netwerken marktonderzoekskosten kan verlagen en uw merk kan verbeteren

De opkomst van software voor sociaal netwerken heeft een totaal andere benadering van marktonderzoek gebracht. Terwijl we voorheen dure marketingbedrijven en vervelende enquêtes nodig hadden, kunnen we vandaag eenvoudig de opwindende nieuwe technologie van sociale netwerksoftware gebruiken om marktinformatie voor ons te verzamelen.

Onderstaand artikel zal een kijkje nemen op de belangrijkste veranderingen die sociale netwerksoftware heeft gebracht en zal je een idee geven van wat je misschien mist – vooral als een klein bedrijf – als je deze opwindende technologie nog niet gebruikt.

Laten we het succes van Google eens kort bekijken om de belangrijkste verandering te begrijpen.

Het web telt meer dan 150 miljoen webpagina’s. Er zijn websites over alles. Kunnen we dit als een netwerk zien? Tot nu toe is het slechts een enorme verzameling webpagina’s. Wanneer die websites echter naar elkaar beginnen te linken, creëren ze een netwerk. Ze hebben begrepen dat door meer naar elkaar te linken, ze meer bezoekers zullen hebben – zelfs als ze dit niet bewust hebben begrepen. Door naar elkaar te linken, neemt de kwaliteit van alle websites binnen het netwerk toe. Het is vergelijkbaar met een winkel – door ze samen te brengen in een enorm gebouwencomplex, wordt de waarde van een enkele winkel veel hoger.

Google begreep dit en bood een geweldig hulpmiddel voor mensen om hun weg te vinden op het internet. In plaats van een portal te bieden voor websites op basis van menselijk onderzoek (zoals Yahoo deed), creëerde het een algoritme met de bedoeling websites te rangschikken op basis van (onder andere criteria) het aantal en de kwaliteit van de links naar de websites. Deze links zijn natuurlijk gemaakt door mensen, die besloten dat iets de moeite waard was om mee te linken. Dit zorgt voor de kwaliteit van de sites die Google weergeeft, omdat wordt aangenomen dat de mensen die de links hebben gemaakt, rationele mensen zijn die niet linken naar iets dat niet nuttig is.

Dus hoe is dit van toepassing op sociale netwerksoftware en hoe kunnen we van dit inzicht leren? Google ontdekte dat het belangrijkste ingrediënt voor de kwaliteit van iets de waarde is die mensen eraan geven. Google besloot om op te snuiven waar de internetbezoekers naar keken en gooide het vervolgens weer recht naar hen terug, netjes georganiseerd in de vorm van zoekresultaten. Dit is een fantastisch zakelijk inzicht … Het luistert naar mensen en geeft mensen dan terug wat ze willen. Hoe populairder iets wordt, hoe meer links het ontvangt, hoe hoger het gaat in de resultaten van Google!

Dus hoe kunnen we dit inzicht gebruiken met behulp van software voor sociale netwerken?

Stel je voor dat je een website hebt die schoenen verkoopt. Je zou kunnen besluiten om je schoenen netjes op je site te structureren, te optimaliseren voor SEO, etc. Elke week kun je wat schoenen toevoegen en wat promoties toevoegen. U kunt een e-maillijst maken en een stevige klantenbasis opbouwen. U kunt de ‘inzichten voor zoeken’ van Google bekijken om de nieuwste trends te bekijken om te zien welke producten hot zijn en proberen ze te verkopen …

Stel je echter voor dat je sociale functies aan die site hebt toegevoegd. U kunt de mogelijkheid toevoegen voor gebruikers om de items op de site te beoordelen, en het item met de beste beoordelingen van de meeste mensen bovenaan de site laten verschijnen (net zoals Google de beste resultaten bovenaan plaatst). Andere bezoekers zullen dit zien en je zult er uiteindelijk meer van verkopen. Je zult ontdekken welke schoenen mensen niet leuk vinden, dus je kunt ze gemakkelijk verwijderen. Je kunt polls of shoutboxes maken, mensen aanmoedigen om deel te nemen en plezier te hebben op je site!

Kortom, u hebt ineens een dialoog met uw markt. Je weet wat ze willen en wat ze niet willen. Je hebt het gedaan door bezoekers alleen deel te laten nemen en hen de mogelijkheid te geven om met anderen te delen. U hoeft niet langer al dat dure en tijdrovende marktonderzoek uit het verleden meer te doen. Heb je je ooit afgevraagd over het succes van Amazon? Ze hebben veel sociale functies op hun site, met een groot marketingpotentieel. Als je ooit iets bij Amazon hebt besteld, gewoon om een ​​ander boek of dvd te kopen omdat ze je die pagina laten zien waar ze de dingen tonen die andere leden kopen die ook kochten wat je net hebt gekocht – je weet wat ik bedoel. Elke webshop moet die capaciteit hebben. Deze software is eigenlijk gemakkelijk om in handen te krijgen!

Door uw site sociaal interactief te maken voor uw bezoekers, past u het inzicht toe dat Google en Amazon succesvol heeft gemaakt. Je gaat genieten van wat de bezoekers willen en je gooit het regelrecht terug naar hen. Als je naar ze luistert, de waarde haalt uit het netwerk dat zich rond je producten vormt, zal het netwerk er dol op zijn.

Het gebruik van sociale netwerksoftware voor uw site kan op net zoveel manieren als er sociale netwerkscripts zijn. Een geweldige manier om te beginnen is door mensen een forum te geven of door peilingen in te stellen. Als je ambitieuzer bent, kun je een hele community met je merk erover creëren. Als u een website verkoopt