4 Problemen die ondernemers ondervinden bij marketing in andere landen

Marketing is een zeer belangrijk onderdeel van een bedrijf, en er zijn veel bedrijven die alleen maar moeite doen om hun producten op de markt te brengen. Dit geldt vooral voor groeiende bedrijven die hun bedrijf moeten vestigen op een andere plaats die veelbelovend potentieel biedt. En hoewel het een essentieel onderdeel is, is het niet zonder uitdagingen en moeilijkheden. Dit geldt vooral als je naar een ander land wilt gaan. Ondernemers besteden veel aan het oplossen van de verschillende problemen die ze tegenkomen om de lancering van hun product succesvol en voordelig te maken. Er zijn vier problemen die ondernemers vaak ondervinden als ze in een ander land op de markt komen.

Internationaal beleid

Het omgaan met internationaal beleid is voor elke ondernemer een vervelend proces. Er is veel papierwerk aan te pas gekomen, van het land waar het hoofdkantoor is gevestigd tot het doelland waar het bedrijf zich op de markt wil begeven. Het proces is ook lang geleden dat je van het ene naar het andere kantoor moest springen en documenten moest voorbereiden die door de autoriteiten moesten worden goedgekeurd en ondertekend. Voor dit onderdeel zou een ondernemer moeten samenwerken met advocaten die kennis hebben van de internationale wetten op het gebied van marketing om het proces soepeler te laten verlopen. Daarnaast moeten ze ook een onderzoeksteam oprichten dat op zoek gaat naar de documenten, formaliteiten en andere processen die ze moeten voorbereiden, zodat u een stap vooruit kunt zijn.
Voordat u verder kunt gaan met een verhuizing, moet het project door het gastland op groen worden gezet om er zeker van te zijn dat u niet op problemen en juridische problemen stuit. Dit is de reden waarom het maanden, zelfs jaren duurt voordat een nieuw product op de markt komt in een ander land vanwege alle compliance-eisen en het beleid dat u moet uitvoeren.

Oprichting van een marketingteam

Marketing naar een ander land zet uw bedrijf op een heel ander niveau. Het betekent dat u uw activiteiten al kunt uitbreiden en de kans op verkoop kunt vergroten door een nieuwe plaats in te nemen. De meeste bedrijven die succesvol zijn in hun thuisland hebben hun naam gevestigd door het harde werk van hun marketing- en productieteam. Hoewel ze al waardevol zijn in het veld en het bedrijf, zouden ze veel hulp nodig hebben als u op zoek bent naar het vestigen van uw merk in een ander land. Een belangrijk proces is het opzetten van een team met lokale leden die experts zijn in het gastland waar u van plan bent om de volgende keer naartoe te gaan.
Het inhuren van vertegenwoordigers zal uw bedrijf meer inzicht en voordelige input geven, hoewel het moeilijk is om de perfecte kandidaat te vinden, vooral als u daar niemand van kent. Voor hulp kan een bedrijf besluiten om de hulp in te roepen van lokale rekruteringsbedrijven of om een doorverwijzing te vragen van andere partners.

Taal- en cultuurbarrières

Een van de moeilijkste obstakels waar ondernemers mee te maken krijgen wanneer ze in een ander land op de markt komen, zijn de culturele en taalbarrières. Veel van de goede boodschappen en intenties gaan verloren in de vertaling en zijn vaak de oorzaak van miscommunicatie en het niet gedijen op de nieuwe markt. Deze problemen kunnen voorkomen worden door een beroep te doen op een bedrijf zoals het-vertaalbureau.com. Wat in het land van herkomst werkt, werkt misschien niet in het gastland, omdat woorden niet dezelfde impact hebben, ook al is het de exacte vertaling. Een deel van het projectmanagement moet een strategie bevatten om dit conflict aan te pakken. Een effectieve manier is nu om vertalers in te huren zoals aanbevolen door Architekst, een toonaangevend vertaalbureau. Dit is een praktische oplossing, vooral als het gastland een andere taal als belangrijkste communicatiemiddel heeft.
Ze gaan niet helpen bij het vinden van de juiste woorden, maar ook bij het bouwen van de juiste website die vertaald kan worden naar zoveel talen als u wilt. Naast vertalers moet u ook op zoek gaan naar experts op het gebied van cultuur en maatschappij, zodat u zich bewust wordt van het huidige sociale klimaat en zich daaraan kunt aanpassen.

Tariefbelemmeringen

Tariefbelemmeringen zijn een van de redenen waarom veel bedrijven aarzelen om een nieuwe markt in een ander land te betreden. Deze kunnen dure en dure eisen stellen in de vorm van belastingen en heffingen voor ingevoerde producten. De kosten verschillen van land tot land. Dit zal moeilijk zijn, vooral in de eerste maanden, omdat het bedrijf nog steeds moeite heeft om te verkopen en te blijven drijven. In sommige landen zijn er ook beperkingen op het aantal geïmporteerde goederen dat hun land mag binnenkomen.
Er is ook instabiliteit in de wisselkoersen en tarieven, wat ondernemers angstig en onzeker maakt over de verhuizing. Voordat een ondernemer het internationale toneel probeert te betreden, moet hij of zij zich grondig voorbereiden op internationale marketing om er een succesvolle onderneming van te maken.
Als ondernemer is het belangrijk dat je deze veelvoorkomende problemen kent om er zeker van te zijn dat u goed voorbereid bent.

 

https://het-vertaalbureau.com