Je website beter later verkopen; praktische tips

In onze snel veranderende wereld wil iedereen direct resultaat. We willen ons voedsel sneller bereiden, we willen direct met mensen communiceren en we worden vaak ongeduldig wanneer het laden van een website meer dan vijf seconden duurt. Hetzelfde kan gezegd worden voor diegenen die het aantal verkopen willen verhogen dat ze via hun website hebben gegenereerd. Gelukkig zijn er een paar manieren waarop u uw website kunt optimaliseren om (bijna) direct meer omzet te genereren. Indien je je voornamelijk wilt focussen op je webshop en je logistiek, besteed de fulfilment dan uit aan Surlogic B.V. in Best.

Enkele tips

Houd uw startpagina eenvoudig en overweldig uw publiek niet. Dit kan voor sommigen van jullie verrassend zijn, omdat veel mensen veronderstellen dat je zoveel mogelijk producten op je startpagina kunt aanbieden om je bezoekers een scala aan opties te geven. Onderzoek suggereert echter dat het aanbieden van minder producten op uw pagina met meer tekst over de producten, de algehele omzet daadwerkelijk zal verhogen. Dit werkt omdat het uw bedrijf toestaat om te focussen op een of twee specifieke producten en eventuele vragen van bezoekers te beantwoorden.Een goed voorbeeld van een eenvoudige, maar effectieve introductiepagina komt van Electronic Arts. Hoewel ze duizenden gametitels aanbieden, zul je vaak maar een paar recente titels vinden die op hun homepage worden vermeld. Merk ook op dat ze boven hun vouw vaak slechts een paar oproepen tot actie presenteren. Wat ook zeer goed werkt is het toevoegen van video’s aan uw belangrijkste conversiepagina’s. Het toevoegen van video’s aan een aantal van uw belangrijkste bestemmingspagina’s kan een toename van het aantal conversies met gemiddeld 86 procent betekenen. Onze hersenen verwerken visuele informatie ongeveer 60.000 keer sneller dan tekst, wat betekent dat bezoekers aan uw site informatie in video’s beter absorberen dan door het lezen van tekst. Leren over uw product of dienst zal veel effectiever zijn door middel van een video. Zeker ook van groot belang is het maken van manieren om e-mailadressen vast te leggen. E-mailmarketing is nog steeds een zeer haalbare methode van digitale marketing en levert een van de beste resultaten voor alle marketingmethoden. U kunt echter geen e-mailmarketing doen zonder e-mailadressen, door methoden te maken voor het vastleggen van het e-mailadres van een bezoeker, creëert u de mogelijkheid om ze via e-mailmarketingcampagnes uit te nodigen voor uw website. Forbes suggereert dat een van de beste manieren om e-mail te vangen, is om ze iets van waarde te bieden, zoals een digitale download, wat uw bedrijf niet zal veel kosten. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het aanbieden van een nieuwsbrief in ruil voor wat informatie, zoals een e-mailadres en voor- en achternaam. Tot slot is het uitbesteden van de order fulfilment een gemakkelijke manier om de logistieke zaken geregeld te krijgen.

Betrouwbaarheid

Natuurlijk speelt ook betrouwbaarheid een rol. Bouw vertrouwen op met getuigenissen (reviews) ja kan kiezen om klanten de mogelijkheid te geven een review te plaatsen op de website of dit zelf doen. Ook het kopen van reviews op zogenaamde contentmill websites is een optie om aan reviews te komen. Veel bedrijven begrijpen al het belang van sociaal bewijs, maar als u op dit moment nog geen manier heeft om het vertrouwen van klanten in uw website te bevorderen, mist u de beloningen ervan. Zaken als getuigenissen, afbeeldingen van uw personeel en uw producten of diensten kunnen een goede manier zijn om een ​​bezoeker te overtuigen om voor u te kiezen. Ook het bemachtigen van een keurmerk kan hierin een rol spelen. Tegenwoordig geeft de browser ook een slotje aan voor veilige website, zorg dat u dit slot plaats op uw website. Dit is vrij eenvoudig en kost misschien 5 minuten van uw tijd. Tot slot is het hebben van een betrouwbare logistieke partner erg belangrijk voor webshops. Dit neemt alle logistieke zorgen uit handen.

https://surlogic.nl/nl/