Unieke klantbeleving en productpresentaties

Een goed voorbeeld van hoe je digital signage in kunt zetten, zijn de Luxaflex shops die in Nederland. Als je er een kijkje gaat nemen, zal je verbaasd zijn over de mogelijkheden. Je verwacht dat je proefstalen kunt zien en aanraken, dat is immers niks nieuws ten opzichte van het verleden. Je krijgt een grote map onder je neus, slaat deze open en je ziet verschillende materialen en kleuren. Je kunt eraan voelen, maar daar hield het vroeger ook snel mee op. Als je geluk had, was net jouw keuze ook opgesteld in de winkel als proefset. Dan kon je nog aan het koord trekken, om te zien hoe de zonwering omhoog of omlaag ging.

Net een stap verder dan je gewend was

Maar door de aanwezige schermen en diverse digitale toepassingen kun je nu echt het effect van je keuze zien. Stalen van jouw keuze kunnen verwisseld worden, door het in een raamwerk te plaatsen waar daglicht achter zit. De kleur van jouw keuze kan ter plekke zelfs lichter of donkerder ingesteld worden, met een draai aan een knop. Je hebt zoveel meer keuze dan vroeger en je kunt door de digital signage in de shops ook echt ervaren wat je voor jou thuis wilt gaan kiezen. Je beleving krijgt een hele andere dimensie.

Het effect van producttoepassingen

Door alle mogelijkheden van digital signage die in Luxaflex shops zichtbaar zijn, ga je vanzelf nadenken over wat voor jouw organisatie handig en effectief zou kunnen zijn. Je kent je huidige marketingaanpak, je eigen productlijn en je kent je doelgroep. Door het verkennen van de mogelijkheden van digital signage en deze te combineren met jouw unieke bedrijfskenmerken, kom je tot een aanpak die niet alleen de klant over zal halen, maar ook jouw producten beter tot zijn recht zullen laten komen. Informeren en verkopen wordt leuker dan ooit tevoren.