A brand new year
Image default
Bedrijven

5 tips om je bedrijf te promoten op sociale media

Om je bedrijf bij veel mensen onder aandacht te brengen is promotie op sociale media een belangrijke factor. We geven je al een paar tips om je op weg te helpen.

Begin gewoon

We snappen dat je misschien geen inspiratie hebt, maar het belangrijkste is om gewoon al een Facebookpagina en een Instagramaccount aan te maken. De inspiratie volgt meestal vanzelf. Je hoeft niet meteen nieuwe foto’s te maken. Een paar recente foto’s van je werk zijn voldoende om mee te beginnen. Wanneer je een bedrijfspagina hebt kun je ook met Instagram of Facebook adverteren. Wil je met Instagram of Facebook adverteren? Je hoeft hier geen expert voor te zijn. Met Facebook adverteren kan gemakkelijk via een paar stappen.

Doelen stellen

Net als je doelen stelt voor je bedrijf, is het goed om ook doelen te stellen voor sociale media. Zet bijvoorbeeld op papier hoeveel volgers je wilt en wat je gaat doen om dit te bereiken. Je kunt bijvoorbeeld dagelijks iets gaan posten. Bepaal ook voor jezelf wanneer je dit doel wilt bereiken. Van uitstel komt namelijk afstel. Uiteraard kun je jezelf en je team belonen als je dit doel bereikt.

Maak een social media schema

Om er zeker van te zijn dat je niet vergeet om iets op Facebook of Instagram te plaatsen, kun je een schema maken. Kies bijvoorbeeld twee vaste dagen uit waarop je een foto post of wilt adverteren op Facebook. Je kunt ook categorieën bedenken waardoor jouw sociale kanalen herkenbaar worden. Dit versterk je door een bepaalde filter toe te voegen op je foto’s.

Adverteren op Facebook

Een effectieve manier om op te vallen is door te gaan adverteren op Facebook. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden. Je kunt met zo’n advertentie wel sneller je doelgroep bereiken omdat je kunt aangeven voor wie deze advertentie bedoeld is. Het succes van de advertentie kun je vervolgens meten met enkele tools.

Bedenk leuke acties

Mensen zijn dol op winacties en giveaways, dus die mag je absoluut niet vergeten. Een prijsvraag of puzzel scoort altijd goed. Misschien vraag je je af: what is in it for me? Nou, heel veel. Je krijgt meer interactie met potentiële klanten. En als de mensen een leuke actie zien, zijn ze altijd benieuwd wat je nog meer te bieden hebt.

https://tools2grow.nl/facebook-adverteren-uitbesteden/

Gerelateerde artikelen

Kiezen voor ultrafiltratie is een verstandige stap

Veiliger in het verkeer

Aanvragen CE keurmerk? Zo heeft u aantoonbaar veilige producten