Wat je moet kunnen om klantenservicemedewerker te worden

De functie eisen klantenservicemedewerker zijn zeer divers. Je moet sterk in je schoenen staan en een hulpvaardig karakter hebben. Natuurlijk hoef je niet meteen een professional binnen de klantenservice te zijn. Er zijn in Nederland veel opleidingen te vinden die je de vaardigheden leren om een bekwame medewerker van de klantenservice te worden. Fabius is waarschijnlijk de grootste. Met meer dan 50 locaties door heel Nederland is er ook bij jou in de buurt een plek te vinden om de opleiding te volgen. Bovendien staat Fabius erg hoog aangeschreven. En dat weten werkgevers ook als jij bij ze op sollicitatiegesprek komt. Door de opleiding tot medewerker klantenservice bij Fabius te volgen creëer je kansen voor jezelf op een goede baan. Bovendien is het werk van een klantenservice medewerker gevarieerd en is elke dag anders.

De vaardigheden van een klantenservicemedewerker

Een medewerker van de klantenservice is altijd hulpvaardig. Je hoofdtaken zijn namelijk het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen. Je ondersteunt bestaande klanten en helpt nieuwe klanten op weg. Het is belangrijk dat je sociaal sterk in je schoenen staat. Bovendien heb je mensenkennis en weet je snel wat mensen nodig hebben. Ook heb je een onderzoekend karakter waardoor je door het stellen van gerichte vragen snel in kaart kan brengen wat een klant nodig heeft. Het is belangrijk dat je altijd vriendelijk bent. Dat geldt ook wanneer de klant een onvriendelijke toon aanslaat of het je erg lastig maakt. Voor een klantenservicemedewerker staat de klant centraal. Daarnaast ben je bekend met het werken met een computer en het gebruiken van programma’s zoals Excel en Word. Het is ook handig dat je inzicht hebt over wat een bedrijf precies als doel heeft. Dat kan je helpen bij het voeren van commerciële gesprekken en het inwinnen van belangrijke informatie.