Foto’s als marketinginstrument

Iedereen vindt het leuk om foto’s terug te zien na bijvoorbeeld een evenement. Foto’s spreken tot de verbeelding en mensen delen sneller foto’s met elkaar dan geschreven verslagen. Door dit te combineren met creativiteit, design en techniek kan dit hele mooie resultaten opleveren. Het zorgt voor beleving, het is persoonlijk en sociaal. In marketingtermen zorgt het voor een experience, brand engagement en social interaction. Het betrekt en vermaakt de bezoekers van een evenement en zorgt ervoor dat herinnering net iets waardevoller en sterker wordt. Bovendien heeft deze vorm van marketing tal van mogelijkheden en toepassingen. Het is online heel makkelijk toe te passen, maar bijvoorbeeld ook alleen offline op het evenement zelf. Het kan ondersteuning bieden in een langlopende marketingcampagne of juist om een kortlopende actie te activeren. Zeker voor jongeren is beeldmateriaal van veel meer waarde dan een stukje tekst.

Dus als u binnenkort een evenement organiseert kan het zeker goed zijn hier even over na te denken. Wanneer u een beurs, instore promotion of een borrel organiseert dan kan het leuk zijn om een bedrijf in te huren dat foto’s komt maken. Zo’n bedrijf is gespecialiseerd in het maken van waardevolle herinneringen voor verschillende doelstellingen. Professionele foto’s geven veel meer uitstraling dan foto’s gemaakt met een mobiele telefoon door een medewerker van het bedrijf. Het bepalen van de juiste lichtinval, de lijnen, een mooie compositie en het bewerken van de foto’s is iets wat veel mensen niet goed kunnen, maar specialisten wel.

Een professional op het gebied van event fotografie kan dus absoluut waardevol zijn. De fotograaf zorgt voor kwalitatief hoogstaande foto’s, terwijl hij in samenwerking met het marketingteam van het bedrijf het doel bepaalt en hoe de foto’s gebruikt gaan worden. Remy de Klein is zo’n professional en heeft al veel ervaring met het maken van prachtige foto’s op allerlei soorten evenement.

http://remydeklein.com