Er gaan een hoop dingen veranderen met de jaarwisseling, waaronder andere elektrische auto’s en de kosten. De technologieën worden steeds beter en de auto’s kunnen steeds verder rijden. Maar wat gebeurt er met de bijtelling, en is het echt nog wel zo voordelig? Dat zijn de vragen waar we antwoord op gaan geven in dit artikel. Ben jij dus geïnteresseerd in elektrisch autorijden? Lees dan snel verder want dit zou je nog wel eens willen weten. De nieuwe modellen van 2021De meeste nieuwe elektrische auto’s voor 2021 zijn al op de markt en kunnen al door jou besteld worden. De auto’s hebben tegenwoordig allemaal ongeveer een actieradius van plusminus 400 kilometer op een volle accu en gaan ontzettend snel naar de 100 kilometer per uur. Maar ze worden ook steeds groter, comfortabeler en gebruiksvriendelijker. Ook wordt het steeds makkelijker om op te laden aangezien de overheid steeds meer laadpunten creëert in Nederland, zowel langs de snelweg als in de steden. Nieuwe modellen zijn bijvoorbeeld de Kia e-Niro en de Volkswagen ID3. Die heb je vast ook al wel zien rijden aangezien ze halverwege 2020 al te bestellen waren. De elektrische auto wordt steeds beter en deze ontwikkelingen stoppen hier niet. In 2021 verwachten ze elektrische auto’s die vergelijkbare actieradiussen hebben vergeleken met de normale benzineauto. Ook zal de technologie in deze auto’s steeds beter worden aangezien grote merken zich steeds meer wagen aan het elektrische concept. Zo heeft Mercedes Benz een investering gedaan van 40 miljard in elektrische ontwikkeling. De toekomst is dus nabij. Wat betekent 2021 voor het kostenplaatjeDe aanschaf van een elektrische auto zal niet goedkoper worden aangezien de materialen in de auto nog erg prijzig zijn. Wel zijn er steeds meer leasemaatschappijen die elektrische auto’s in hun assortiment hebben. Zo zullen ze ook steeds meer gaan stunten en kan jij misschien wel een mooie deal vinden. Daarnaast gaat de bijtelling voor elektrische auto’s omhoog. Dit jaar steeg die al naar 8 procent en in 2021 gaat die al naar 12 procent. Ook willen ze in 2024 de bijtelling net zo hoog hebben als die van verbrandingsmotoren, 22 procent dus. Ook bouwt de overheid langzaam af met het geven van subsidies. Ze worden dus steeds duurder, maar je moet er wat voor over hebben.
|